Kundeservice
Nedenfor finner du gode og utfyllende guider på forskjellige problemstillinger.
Røykvarsler
Finn din røykvarsler og se hva du må gjøre dersom den piper eller batteriet er gått.
[LINK HERE]Finner du ikke det du leter etter?
Ring oss på 06010
Åpningstider man-fre 08-16.
Flytte, verv en venn og lokale partnere

BestIll oG installer
sELV FRA WEBSHOPPEN!
Velg blant elektronisk dørlås, smartkontakt, videoringeklokke m.m.
KONTAKT OSS
Dersom du ikke finner det du leter etter, kan du kontakte oss.
- Ring oss på 06010 man-fre 08-16.
- Fra utlandet +47 23 68 90 99.
Går alarmen og du trenger hjelp raskt?
Vår alarmstasjon er tilgjengelig 24/7 for å besvare alle kritiske henvendelser på telefon 06010.
Adresse og org.nr.
Adresse: Drammensveien 211, 0281 Oslo.
Postadresse: PB 24 Skøyen, 0212 Oslo.
Organisasjonsnummer: 929120825
*Last ned Verisure App kostnadsfritt fra App Store eller Google Play
Tekniske dokumenter
Produktdatablader
[LINK HERE]Samsvarserklæringer (engelsk)
[LINK HERE]FAQ om Verisure
Ofte stilte spørsmål og svar
Ofte stilte spørsmål om Veisure og våre tjenester
Hvilke tjenester tilbyr Verisure?
Verisures døgnovervåkede brann- og innbruddsalarm beskytter bedrifter og familier i hele Norge. Tjenestene vi tilbyr:
- 24/7 overvåking fra FG-godkjent alarmstasjon.
- Vekterutdannede operatører vurderer er alarmhendelser ved hjelp av kameraovervåkning, røykvarslere, tale- og lytteenheter, innbruddssensorer og WiFi Sensing.
- Varsling ved hendelse og utrykning ved utløst alarm.
- Du, familien og andre valgte brukere på systemet kan enkelt styre alarmen med betjeningspanelet og Verisure-appen. Appen lar deg også ta og lagre bilder, laste dem ned og bruke intelligente funksjoner som automatisering.
- Verisure Guardian SOS og ID beskyttelse er digitale tjenester for personlig trygghet, både hjemme og når du er på farten.
Merk:
- Våre tjenester er laget for å oppdage, men kan ikke forhindre at innbrudd, branner, oversvømmelser, trusler eller andre nødsituasjoner skjer. Vi tilbyr ikke forsikring.
- Vi sender ut vektere eller kontakter nødetatene ved behov. Vi kan ikke garantere responstidene eller at nødetatene faktisk rykker ut.
Kan du fortelle meg mer om Verisure?
Verisure er Norges ledende leverandør av profesjonelt overvåket boligalarm med døgnbemannet alarmstasjon og med over 35 års erfaring. Hver dag bruker våre dedikerte medarbeidere avansert teknologi for å beskytte mer enn 5,8 millioner familier og små bedrifter mot innbrudd, brann og nødsituasjoner i Europa og Latin Amerika i hele verden. Vårt mål er å gi kundene trygghet ved å beskytte det som betyr mest for dem.
I Norge opererer vi under Verisure AS, med registrert adresse Drammensveien 211, 0281 Oslo og organisasjonsnummer 929 120 825.
For å drive vaktselskap i Norge kreves tillatelse fra politiet.
I tillegg er Alarmstasjonen:
- EN 50518-sertifisert (og dermed FG-godkjent). Dette er et europeisk krav til alarmstasjoner som mottar og behandler brann-, innbrudds- og overfallsalarmer. Denne stiller krav til fysisk sikring av lokalene, elektronisk beskyttelse, beredskap, driftsrutiner, personell og testing for å sikre pålitelig alarmhåndtering.
- ISO 9001-sertifisert, en internasjonal standard for kvalitetsledelsessystemer som hjelper virksomheten med å forbedre prosessene sine, øke kundetilfredsheten og øke kvaliteten.
- ISO 14001-sertifisert, en internasjonal standard for å forbedre miljøprestasjon gjennom å identifisere, overvåke og redusere miljøpåvirkninger.
- ISO 45001-sertifisert, en internasjonal standard for arbeidsmiljø.
Hvordan kontakter jeg Verisure?
Du kontakter oss på følgende måter:
- Kundeservice: 06010
- E-post: [email protected]
- Postadresse: Postboks 24 Skøyen, 0212 Oslo
Mange svar finner du på nettsidene våre for kundeservice, Mine Sider og i Verisure-appen.
Hvordan klager jeg?
Dersom du er misfornøyd, ber vi deg først rette en eventuell klage til Verisure. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du klage videre til Forbrukertilsynet. Du kan kontakte Forbrukertilsynet på Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien og www.forbrukertilsynet.no
Ved kjøp over nett kan Forbruker Europa brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Ved klage ber vi deg oppgi den e-postadressen du har kommunisert med oss på før du valgte å ta klagen videre.
Hva koster alarmtjenesten?
Prisene består av installasjonskostnad og månedlig abonnementsavgift.
Les mer om hvordan prisene beregnes her
Vår sikkerhetsekspert kan hjelpe deg å finne den beste løsningen.
Kan jeg kjøpe komponentene uten alarmtjenesten?
Komponentene i alarmsystemet kan ikke kjøpes separat eller fra ekstern leverandør.
Utstyret som stilles til rådighet for at vi skal kunne levere tjenesten til deg, tilhører Verisure.
Hvordan fungerer bestillingsprosessen?
- Ønsker du informasjon, svar på spørsmålene om deg og din bolig på http://www.verisure.no så kontakter vi deg.
- Deretter avtaler vi et møte for en gratis sikkerhetsbefaring med en av våre sikkerhetseksperter. Du får presentert en løsning som er skreddersydd til ditt behov og størrelse på boligen.
- Avhengig av behov, tilvalg og utstyrstilgjengelighet installeres alarmsystemet allerede ved første besøk eller senere.
Hvem installerer alarmsystemet (kan jeg gjøre det selv)?
Verisures FG-godkjente sikkerhetseksperter installerer alarmsystemet for deg. Du vil også få opplæring i hvordan du bruker alarmen og sikkerhetseksperten setter innstillinger i henhold til GDPR i Appen. Enkelte komponenter kan du bestille i webshoppen senere og installere selv så lenge du har et aktivt abonnement.
Hvem eier utstyret?
Med mindre vi informerer deg om noe annet, stiller vi utstyret til rådighet for at vi skal kunne levere tjenestene til deg. Utstyret eies av oss.
Hva hvis utstyret slutter å virke?
I avtaleperioden er det vårt ansvar å sørge for at utstyr og tjenester fungerer som avtalt. Komponentene har livstids funksjonsgaranti og som nærmere beskrevet i avtalevilkårene reparerer eller erstatter vi defekt utstyr uten ekstra kostnader.
Er personvernet mitt beskyttet med kameraovervåkning tilkoblet alarm?
Vi har på plass et omfattende program for beskyttelse av personopplysninger og behandler personopplysninger etter gjeldende lover og regler.
Vi har kun tilgang til bilder fra kameraer ved (i) alarmhendelser eller (ii) ved nødvendig vedlikehold (med ditt samtykke).
Bilder kan kun sees av alarmstasjonen i en svært begrenset periode etter at alarmen er utløst. Det samme gjelder WiFi Sensing som kun aktiveres etter alarmen utløses.
Under hvilke forhold og på hvilke steder kan komponenter for Verisure alarmsystemet brukes?
Komponenter bør ikke plasseres i våte områder eller utendørs med mindre komponentene er lagd for å tåle utendørsklima eller vann. Røykvarslere må holdes fri for støv.
Temperaturen for innendørsutstyr bør være minst +5°C.
Vår veiledning for kameraplassering gir informasjon om hva som må vurderes når man skal velge en passende plassering for kameraer. Ved installasjon av alarmsystemet vil våre sikkerhetseksperter installere kameraene i henhold til gjeldende personvernregelverk, og andre relevant lover og regler.
For at systemet skal fungerer optimalt er det viktig at du ikke manipulerer, flytter eller blokkerer utstyret.
Kan Verisure brukes i hjem med kjæledyr?
Ja. Alarmen kan tilpasses slik at den ikke løses ut når kjæledyrene er hjemme alene. Sikkerhetseksperten vil kunne justere detektorene slik at det blir mindre sannsynlig at kjæledyrets bevegelser utløser alarmen.
Har du allerede alarm og fått deg kjæledyr, kan du selv gå inn i appen og justere sensitiviteten på bevegelsessensorene her eller kontakte kundeservice.
Hva er forskjellen på Verisure-appen og Arlo-appen?
Verisure-appen lar deg ta bilder, bruke automatisering og administrere alarmen fra hvor som helst i verden. Personlige sikkerhetstjenester krever internett og egen brukerkonto. Merk at Verisure Guardian kun er tilgjengelig i Norge.
Med integrerte Arlo-kameraer er visse funksjoner tilgjengelige i Arlo-appen. Bilder og video fra Arlo-kameraer er tilgjengelig i Arlo-appen.
Ofte stilte spørsmål om kontrakt
Jeg ønsker å oppgradere alarmsystemet mitt
Hvis du vil oppgradere til nyere alarmkomponenter eller utvide alarmsystemet ditt, kontakt oss gjerne på 06010. Du kan også besøke nettbutikken vår for å bestille flere alarm- og smarthjemsprodukter.
Jeg har tidligere vært kunde, men avsluttet kontrakten. Hvordan aktiverer jeg alarmen igjen?
Ta kontakt med oss på 06010, så hjelper vi deg med reaktivering.
Har jeg angrerett de første 14 dagene etter kontraktsinngåelsen?
Ja. Du kan angre uansett årsak ved å bruke angrerettskjemaet eller ved å kontakte oss direkte. Angrerettskjemaet kan sendes til [email protected] eller per post. Din angrerett gjelder selv om tjenestene allerede er levert i denne perioden. Hvis du angrer, demonterer og henter vi alltid alt utstyret uten ekstra kostnad og refunderer alle betalinger.
Vi kontakter deg deretter for å avtale detaljer. På grunn av tjenestenes art kan det være nødvendig med ytterligere verifisering av identitet.
Hva skjer når jeg avslutter tjenesten?
Avhengig av dine ønsker kan vi enten hente utstyret eller la det bli stående igjen. ZeroVision-utstyret blir alltid hentet.
Utstyr som blir igjen, skal ikke brukes eller driftes. Du kan ikke kjøpe alarmsystemets komponenter etter kontraktoppsigelse. Unntak er Yale Doorman og Arlo produkter som kan overtas mot en omkoblingsavgift. Vilkårene for overføring av eiendomsrett fastsettes av Verisure.
Kan Verisure endre tjenestene, vilkårene eller prisene underveis i kontrakten?
Kundeforholdene våre er ofte langsiktige, noe vi er stolte av. Over tid kan vi endre priser, vilkår og tjenester innenfor forhåndsavtalte rammer. Du vil alltid bli informert om endringer i tråd med kontraktsvilkårene.
Vi endrer aldri vilkår i en tidsbestemt kontraktsperiode.
Hvor lenge varer kontrakten med Verisure, og hvordan avslutter jeg den?
Kontrakten gjelder til den sies opp av en av partene. Kontrakten kan sies opp av deg med 3 måneders varsel.
Kontakt oss via epost [email protected] eller ring oss på 06010 for å avslutte tjenesten.
Vi kontakter deg deretter for å avtale detaljer. På grunn av tjenestenes art kan det være nødvendig med ytterligere identitetsverifisering.
Hvis vi sier opp kontrakten, vil det være i dialog med deg over telefonen. Deretter sendes oppsigelsen skriftlig.
Diverse spørsmål og svar
Hvordan stopper jeg direkte markedsføring eller dørsalg-markedsføring fra Verisure?
Du har rett til å reservere deg mot markedsføring. Hvis du ikke lenger ønsker direkte markedsføring eller besøk fra oss, kan du reservere deg ved å:
- Klikke på avmeldingslenken i markedsføringseposter (elektronisk markedsføring).
- Bruk skjemaet vårt
- Sende e-post til [email protected]
- Opplyse om dine preferanser i samtale med våre ansatte
Jeg har boligalarm fra dere og ønsker å bytte til det nyeste alarmanlegget. Hva gjør jeg?
Eksisterende kunder får alltid et godt tilbud på oppgradering til vårt nyeste alarmanlegg basert på antall år du har vært kunde. Ta kontakt med kundeservice ved å ringe 06010.
Om brannalarmen går, rykker brannvesenet ut da?
Ved utløst brannalarm er vår hovedoppgave å ringe stedet og varslingspersoner, for å sikre at alle kommer seg ut ved en eventuell brann. Får vi ikke kontakt, sender vi vekter og samtidig varsler vi brannvesenet.
De kommunale brannvesenene har forskjellig praksis når det gjelder å respondere på våre varsler. Ta kontakt med brannvesenet i din kommune for å undersøke hva som gjelder hos deg.
Jeg har mottatt en e-post eller SMS med en spørreundersøkelse fra dere. Gjennomfører dere kundeundersøkelser for tiden?
Ja, vi gjennomfører flere spørreundersøkelser for å forbedre tjenesten til deg som kunde. Vi kontakter kunder etter at de har fått installert alarmanlegg fra oss eller etter at de har kontaktet vårt kundesenter, og noen tilfeldige utvalgte kunder får generelle spørsmål om hva de syns om servicen generelt. Undersøkelsene gjennomføres i samarbeid med selskapene TNS Gallup, MarketDirection AS og Intelecom.
Hva gjør jeg dersom jeg ikke lenger ønsker å bli oppringt av Verisure for tilbud på alarm?
Du har rett til å reservere deg mot å bli kontaktet av oss i markedsføringsøyemed. Du kan reservere deg ved å benytte skjemaet på denne siden.
Do you have product information in English?
Of course, learn more about our products here or contact our customer service at +47 23 68 90 99 for further details.
Telefonisystemet i boligen endres - og mitt alarmsystem er tilkoblet fast telefonlinje - hva gjør jeg?
Alarmsystemet overfører signaler til vår alarmstasjon enten via fast analog telefonlinje du har i boligen eller via en GSM-sender eller en GPRS-modul tilknyttet alarmen.
Dersom du gjør endringer på din telefoniløsning er det viktig at du gir oss beskjed om dette, slik at vi kan sørge for at alarmen har en sikker overføringsløsning.
Har du alarm tilknyttet fast analog telefonlinje i dag og kommer til å avvikle denne telefonløsningen, eller du kun har IP-telfoni/bredbåndstelefoni, må du oppgradere til vårt nyeste alarmsystem. Vårt nyeste alarmsystem overfører via både GSM og bredbånd som gir en sikker kommunikasjon til alarmstasjonen. Ta kontakt med kundeservice på 06010.
Kan systemet mitt benytte IPtelefoni/bredbåndstelefoni?
Våre alarmsystemer overfører ikke via IP-telefoni/bredbåndstelefoni.
Blant annet er disse telefoniløsningene avhengige av at IP-adapteret har stabil strømtilførsel og ved strømbrudd er det en risiko for at telefonioverføringen kan falle ut. Verisure kobler derfor ikke alarmer til IP-telefoni / bredbåndstelefoni.
Vær oppmerksom på at denne telefoniløsningen kan fungere fint når du bestiller tjenesten, for senere slutte å fungere, eller generere store telefonkostnader. Har du alarm tilknyttet fastlinje i dag, men ønsker å gå over til IP-telefoni, kan vi gi deg et godt tilbud på oppgradering til vårt nyeste alarmsystem som kommuniserer via både GSM og bredbånd.